Copyright© 2018 - UG “Svet reči” Velika Plana
Uz podršku Telenor fondacije, a u saradnji sa Institutom za digitalne komunikacije, danas smo u "Promek" kabinetu TŠ "Nikola Tesla" u Velikoj Plani organizovali trening "VRŠNJAČKOM EDUKACIJOM PROTIV DIGITALNOG NASILJA". Na treningu je učestvovalo 34 vršnjačka edukatora i 15 profesora koji će imati ulogu mentora vršnjačke edukacije tako da je na kraju dana svečano podeljeno 49 sertifikata.
Učesnic/ce su imali prilike da kroz interaktivni rad saznaju nešto više o sledećim temama:
U toku drugog dela dana, sa budućim vršnjačkim edukatorima organizovana je radionica u kojoj su na zanimljiv način raspravljali o sledećim temama:
1. Tradicionalno nasilje je mnogo opasnije i ostavlja veće posledice na žrtvu.
2. Najbolje je ne mešati se u tuđe probleme jer i sam možeš upasti u problem.
3. Ljudi imaju prava na svoj stav, kao i na to da ga uvek javno iznesu.
4. Digitalno nasilje nam uvek pokaže ko je najveći slabić u ekipi.
5. Broj pratilaca i fejvova je velik kod onih koji to i zaslužuju.
6. Mladi treba da smanje upotrebu digitalnih medija i da se vrate tradicionalnom učenju, druženju i komunikaciji.
7. Društvene mreže su kao test ličnosti i mnogo nam govore o svakom od nas.
8. Važno je postaviti na društvene mreže sve važno što nam se u životu dešava.
9. Važno je uvek pričati o problemima.
10. Ako je informacija moć, danas je sva moć u našim rukama
Nakon obuke, obučeni edukatori će, uz mentorstvo svojih profesora organizovati u svojim školama po deset radionica sa svojim vršnjacima, deliće edukativno-promotivne materijale, podsticati svoje vršnjake da učestvuju na konkursu za kratki film sa temom bezbednosti na internetu koji će biti raspisan krajem aprila. O svim svojim realizovanim aktivnostima redovno će informisati koristeći moderne kanale komunikacije: fb, instangram, twiter, web-portale...Na završnoj konferenciji koja će biti organizovana u septembru, biće proglašena tri najbolja filmića, dodeljene nagrade najaktivnijim školama i promovisan E-bilten u kome će se naći rezultati projektnih aktivnosti.
Partneri na projektu: jedanaest škola (7 srednjih i 4 osnovne) iz sledećih opština:
1. Velika Plana
2. Smederevska Palanka
3. Požarevac
4. Veliko Gradište
5. Kučevo
6. Jagodina
7. Despotovac
8. Lapovo
9. Beograd
Odabrani delovi radnog materijala za učesnike/ce:
Društvene mreže definišu svoja pravila u vezi sa uzrastom kada je prihvatljivo da deca počnu svoju avanturu na ovom mediju, ona je najčešće 12 i 13 godina. Međutim, svi znamo da i deca mnogo mlađeg uzrasta koriste društvene medije, a i da se ta granica stalno snižava. Roditelji treba da prate ponašanje svoje dece, da se interesuju za sadržaje koji su deci važni i da, u skladu sa uzrastom deteta, nađu način da mu objasne, približe temu, ukažu na potencijalne probleme i opasnosti.
Društvene mreže su donele dvosmernu i višesmernu komunikaciju i svi sa svima komuniciramo najrazličitije teme. Interakcija, taj momenat u kom je neki sadržaj koji smo postavili, doveo do toga da nam neko lajkuje i fejvuje post, nešto prokomentariše ili čak podeli sa svojim pratiocima, postali su kriterijum uspešnosti komunikacije na internetu. Tugu, osećaj manje vrednosti, pa čak i jedan oblik fobije, koju nazivaju NoLikeFobia može da se pojavi kao posledica toga što niko nije lajkovao njihovu sliku, video, bilo šta što je njima važno.
I ta granica se stalno pomera, ali na gore i na više. Pre par godina se zavisnošću od interneta smatralo ukoliko neko provodi više od četiri sata na internetu ili nosi mobilni telefon sa sobom u toalet. Danas svi mi provodimo više vremena na društvenim mrežama i portalima, a od telefona se ne odvajamo gotovo nikada. Sa decom treba razgovarati, dati im priliku da razumeju zašto je važno ograničiti gledanje u ekran, kao i osmisliti sadržaje koji će ispuniti njihovo slobodno vreme na kvalitetniji način. I odmah da vam kažem - naići ćete na veliki otpor, priču da je ovo drugačije vreme od "vašeg vremena", da su svi tamo i da je sve drugo dosadno i nedovoljno zanimljivo.
Nastane još jedan u nizu problema :) Razumljiva je potreba roditelja da sa dragim ljudima podele neke situacije iz života njima najdražih bića. Ipak, treba voditi računa o tome koji je to tip fotografija, šta prikazuju, kao i razmisliti o tome kako bi se i koliko dopalo njihovom detetu za par godina. Koliko ljudi o tome promisli? Verovatno niko.
Ne postoji dovoljno svesti o tome. Još uvek društvene mreže percipiramo kao naš najličniji prostor u kom možemo postavljati baš sve što poželimo. Nemamo nikakvu svest o tome da je svaki profil na društvenoj mreži zapravo jedan mali medij, koji ima svoju publiku, a ona često i nije sastavljena od najbližih i najdobronamernijih ljudi. Sve je na ovom mediju javno, pa i kada pošaljemo neki sadržaj kao privatnu poruku, mi nad njom gubimo kontrolu - neko može sačuvati taj sadržaj i proslediti ga bilo kome. Malo je ljudi svesno toga.
Mentor treninga je bila Ana Mirkovic iz Instituta za digitalne komunikacije.
KNjIŽEVNE VEČERI |
RADIONICE |
AKCIJE |